« Temps réel », « Nowism », « Liquid Modernity »

Nowism et la Modernité Liquide illustrent pourquoi la monnaie est devenue la nouvelle monnaie en temps réel.

« Temps réel », « Nowism », « Liquid Modernity » 3C’est décidément la tendance du moment, puisque Trendwatching propose aussi son analyse dans un nouveau briefing : Nowism. « If something online is too slow, too poorly written, too boring, a substitute is only a search term and a click away. » Il y en a qui parlent de temps réel pour l’évolution du Web, Trendwatching élargit la vision en appelant le phénomène « nowism ». Le règne de l’instantané, de l’expérientiel perpétuellement renouvelé, du tout disponible à chaque seconde, des interactions permanentes.

Je ne vais pas partir dans la sociologie (je serais mal placé pour ça), mais juste relayer un passage du briefing extrêmement intéressant :
« The passage from « solid » to « liquid » modernity has created a new and unprecedented setting for individual life pursuits, confronting individuals with a series of challenges never before encountered. Social forms and institutions no longer have enough time to solidify and cannot serve as frames of reference for human actions and long-term life plans, so individuals have to find other ways to organize their lives. Individuals have to splice together an unending series of short-term projects and episodes that don’t add up to the kind of sequence to which concepts like « career » and « progress » could be meaningfully applied. Such fragmented lives require individuals to be flexible and adaptable — to be constantly ready and willing to change tactics at short notice, to abandon commitments and loyalties without regret and to pursue opportunities according to their current availability. In liquid modernity the individual must act, plan actions and calculate the likely gains and losses of acting (or failing to act) under conditions of endemic uncertainty. »

En résumé ? L’agilité. La remise en cause permanente, la capacité d’adaptation et de prise de risques sont les nouvelles règles de vie. Et pour la marque, il faut à tout prix joindre la tendance du « nowism » (mais appelez-la comme vous voulez) en investissant le flux tendu des conversations, des partages, des expériences online. Mais est-ce que nous avons tous le temps d’être connectés… tout le temps ?

A lire absolument : Nowism.

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